van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 14 februari 2009

to bi or not to bi?

There’s no bizeness like in showbusiness: elke zichzelf respecterende ster claimt vandaag wel bisexueel te zijn, of op z’n minst toch bicurious: Christina Aguilera, Carmen Electra, Dave Navarro,... de lijst is eindeloos. Zijn ze werkelijk in dubbele overtreding of doen ze het puur voor de publiciteit? Niet te vergeten: de BritneyMadonna lip-lock ging destijds wel de hele wereld rond...

Ik geloof niet in 100 % heterosexualiteit. Ook niet in 100 % homosexualiteit. Of toch, het kan maar het komt veel minder voor dan de maatschappij ons wil voorhouden. Ja, ik geloof dat de meesten onder ons bi zijn. A bit bi. Evenals ik groot belang hecht aan het Darwinisme neem ik ook de Kinseywaardeschaal aan, namelijk, dat wij ons begeven in een continuüm waarin sommige mensen meer tot volledig neigen naar heterosexualiteit, anderen dan weer naar homosexualiteit, terwijl anderen er dan weer mooi tussen in zitten. Daar geloof ik in. De meeste vrouwen kunnen zich daar wel in vinden, het zijn de heterosexuele mannen die gewoon panisch worden bij de gedachte alleen al een andere man aantrekkelijk te vinden. Gayfraid ofzo. Vrij zielig vind ik dat. David Beckham is mede sexy omdat hij het type man is van wie ik vermoed daar juist helemaal geen problemen mee te hebben. David Beckham is sexy.

Toch vreemd dat de meesten onder ons zouden behoren tot de groep die door zowel de homosexuele als de heterosexuele wereld achterdochtig bekeken wordt, beschreven wordt als ‘toppunt van decadentie’ of ‘zij die niet volledig uit de kast durven komen’. Veel te lang werden we misleid door de opgelegde maatschappelijke normen want maatschappelijk gezien is bisexualiteit nog altijd een taboe. En alles wat een taboe is heet verkeerd te zijn, bekeerd te worden, genezen worden, ogen open. Terwijl juist wat de ‘correcte’ sexuele  oriëntatie wordt genoemd slechts een maatschappelijke constructie is, gebonden aan tijd en ruimte en daarom feilbaar is (denk maar aan de Griekse beginselen).

 

Heb ik van een site geplukt: alleen jammer dat ik geen goede bron heb:

 

Scientist's have done studies and found out the more people populating the earth the more people become bisexual, its basically genetically transforming us all slowly, they also proved everyone is a bit bi (in a way), but right now almost everyone is grown up with a closed mind, this makes sure they cannot admit it.

They are soon going to fix this problem in the next generation by making kids more exposed to gay/bi in school, with Gay fairy tales and such.

This proves that our minds are still evolving.

 

 

Mensen zijn gewoon niet zwart/wit te noemen. En net dat maakt ons ook mensen en geen cartoonfiguren.  

 

Geen opmerkingen: