van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 18 februari 2009

met het porselein kan men niet praten

Golddiggers, trofeevrouwen. Vreselijk als je jezelf zo moet verlagen. Onlangs las ik een artikel waarin een vrouw ging speeddaten met miljonairs. Een van die miljonairs, die haar kennelijk wel zag zitten, zei tegen haar: “Congratulation, you’re just upgraded yourself.”. Wel, ik zou m’n biezen pakken en wegrennen... Heel, heel, heel ver weg. Mannen die denken dat ze je zomaar kunnen kopen, dat ze met een bankbriefje zwaaien en jij gaat toehappen. Ugh.

Maar ik neem het ze niet kwalijk. Vaak worden mannen ook beoordeeld op de dikte van hun portefeuille, hun vermogen jou dure cadeau's kopen. Hier niet, hoor: ik beoordeel mannen op hun kennis, intelligentie. Misschien ben ik daarin een nerd maar ik vind kennis magnetisch: een man die je de hele choastheorie uit de doeken kan doen of die urenlang kan stilstaan voor een Monet. Prachtig, niet? Geef mij maar Ross van Rachel. Kennis boven geld: met het porselein kan men immers geen interessante conversatie voeren.

Maar als ik de televisie mag geloven ben ik een van de weinige vrouwen die er zo over denkt. Ik vraag me af waarom... Echt.    

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik geef je 100% gelijk. Vanuit jouw vrouwelijk standpunt bekeken zelfs nog meer. Sinds jaar en dag wordt de vrouw als het ware gedeprogrammeerd tot een brainless fashion queen die zich geen eigen idee of gedacht mag vormen over de wereld en wat er zich rond jou afspeelt. Die vrouw die moet dat bepaalde parfum dragen, die schoenen.. en ze moet een lief hebben die er zo uitziet.

Alles is bepaald... maar toch, ik merk langzaam aan dat die vrouw aan't veranderen is. En daarom ben ik blij om jouw gedacht over dit topic ook eens te lezen!

Goeie blog, doe zo voort!

katie morosky zei

Dankje, ik ben echt heel blij om dit te lezen!
Ja, er zijn nu immers veel meer vrouwen die gaan studeren, werken, financieel de touwtjes in handen hebben,... Dan mogen ze ook wel es voor zichzelf gaan nadenken, niet? Vrouwen werden lang ‘dom’ gehouden of net voorgehouden dat ze ‘dom’ waren zodat de man dominant kon blijven, een tactiek die we ook in sterke mate zien opduiken in de VS (de houding tegenover haar minderheidsgroepen) en eigenlijk overal waar de een de ander wil overheersen (rock vs hiphop). Blij dat we langzaam aan die ‘op niks gebaseerde’ onzin achter ons laten.
Trouwens, ik vind gewoon dat je als mens (man/vrouw) een positieve bijdrage moet leveren aan de maatschappij (kan evengoed je kleine buurt zijn of het internet of wat dan ook) en dat houdt tevens in dat je dan ook goed moet weten waar je mee bezig bent. Dus jezelf en de wereld af en toe in vraag moet kunnen stellen. Ik begrijp zelf niet zo goed hoe sommigen zich niet kunnen losmaken van de opgelegde normen (of die zelf niet eens in vraag kunnen stellen), maar ja, anderzijds is het wel makkelijk (en zijn zij misschien ook gelukkiger).
Maar nee, dat is geen excuus! Laten we allemaal zelfbewuste mensen worden, klaar voor de 21e eeuw!