van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 12 oktober 2016

Allergie: het hele jaar door griep

Ik heb het geluk, pardon, de pèch om zowel hooikoorts te hebben als allergisch te zijn voor huisstofmijt (ook voor honden maar ik heb geen last van ze, wel van katten. 😂). Werkelijk, dan heb je dus het hele jaar door last. En het stomme is, al lijd ik eronder sinds m'n 12e, ik heb het nooit meteen door, denk altijd eerst dat ik grieperig ben. Stom want als ik meteen het juiste middel heb zijn die klachten (bijna) zo verdwenen. Maar het blijkt dus echt heel moeilijk voor me te zijn om eerst aan allergie te denken alvorens te denken dat ik griep heb. Die gedachte is dus echt iets onoverkomelijks voor me. Zo blijkt.
En oh, ik heb heus wel klachtenvrije periodes: de zomermaanden augustus en september. En van januari tot april kan ik ook niet klagen, al is het dan wel koud. Uiteindelijk gaat het over 6 maanden van de 12. Ik noem dat gerust het hele jaar door.

1 opmerking:

Unknown zei

Flinke serie allergieën heb je. Dat is dan ook vaak je neus ophalen hah! Mijn broer heeft ook huisstofmijt allergie. Is overigens niks van te merken aangezien hij vaak zijn huis stofzuigt en poetst. Dan is het al een stuk minder merkbaar.