van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 21 september 2016

Een ritje naar de zon

Ik ga hier ongegeneerd en schaamteloos en zonder enige gêne reclame voor een wagen neerschrijven maar een Citroën 2CV, een 2CV heeft me in een rit van een emotionele diepte naar een topmoment gebracht. Werkelijk. Door gewoon enkel en alleen in die auto te stappen en mee te rijden. Dit kan misschien zo naïef lijken, of zo kinderlijk, of -in het beste geval, aandoenlijk- maar dit is gewoon de waarheid. Een collega zei me dat ik straalde, zodra ik in die auto zat. Deux Chevaux, for your most uplifting experiences. Zoiets.
Tja, nu weet ik ergens ook wel weer waar dit gevoel vandaan komt: heel recent deed ik een Bratislaviaanse tour in een wagen die nog ouder was dan de Deux Chevaux. Ie-de-reen bekeek ons toen we voorbijsukkelden. Zelfs in Bratislava. ;-) Maar die tour was top top top en zodra ik die Geit, die Eend, die Deux Chevaux instapte dacht ik weer aan die toprit. En brak de hemel stralend open en kon ik niet anders dan meestralen.
En tja, ik heb ook ALTIJD wel een zwak gehad voor oude automobielen, oude motors. Dunno why. Echt niet. Maar geef me maar zo'n au-then-tie-ke Mini Cooper. Ik ga dan effe snel m'n rijbewijs behalen.


1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. Zal u opmerkingen aan vroegere posts lezen en antwoorden ?