van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 11 januari 2015

Op zoek naar mezelf

Ok, ik ben geadopteerd. Een geadopteerd kind. Adoptiekind. Vooraleer u allerhande conclusies wilt trekken: just. don't. Ik ben niet een van die documentaire kids die omwille van de adoptie een moeilijke jeugd heeft gehad. Die wanhopig op zoek gaat naar haar ECHTE ouders. ECHTE familie. Vergeet al die documentaires, ik ken nog andere kinderen die geadopteerd zijn en niet in het nieuws komen omdat we niet interessant zijn. We hebben immers geen rampzalige jeugd gehad omwille van de adoptie. Onze adoptieouders beschouwen we als onze ECHTE ouders en onze adoptiefamilie is onze ECHTE familie. We hebben gewoon twee ECHTE families: een biologische en een adoptie en we zijn beiden dankbaar. Ik word er een beetje horendol van dat anderen grotere problemen maken van adoptie dan ik zelf doe. Ik zou zelf ook graag adopteren. Voilà.
Waar ik mee zit: ik weet niet wat ik ben. Ik weet dat ik uit Rwanda kom en dat ik waarschijnlijk tot de stam der Tutsis behoor. Tutsi I am. En verder zou ik een mix zijn. Geen idee van wat. Een mix met Hutu is de eerste redelijke veronderstelling maar ik lijk in niets op een Hutu. Ook niet, afgezien van m'n korte lengte op een pygmee. Tot daar de inheemse volkeren.
Het is best wel duideijk dat ik een mix ben: mensen denken dat ik Braziliaans ben, Surinnaams, Afro-Amerikaans, Indisch, Arabisch, Aziatisch, Creools. Want allemaal stuk voor stuk kennen ze iemand die op mij lijkt die van die origine is.
Dit ben ik: hebt u enig idee?





En dit ook:



Als u enig idee heeft? Alles is welkom. :-)

'k Zal mezelf nog wat verder beschrijven, hopelijk krijg ik ergens een clue. Wat u ziet of niet ziet: ik ben klein, echt heel klein, opdondertje van anderhalve meter. Proportioneel lange dunne ledematen met een kort lijfje. Mijn armen en onderbenen zijn écht dun, vies dun. Fijn gebouwd, smalle taille en al het vet lijkt wel gepropt te zijn op de heupen, onderbuik en kont. Een skinny jeans is voor mij baggy als die past op m'n heupen. Een Ethiopisch figuur, zeg maar. Alleen de lengte doet niet echt mee ofzo.
Een fijngebouwde zandloper, zeg maar. Wich is typisch Ethiopisch. Vies smalle kleine voeten met lelijke stompe tenen. En verder van nature te behaard om volbloeds zwart Afrikaans te zijn.  
U weet nu vast wat ik ben.


Geen opmerkingen: