van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 11 januari 2015

Op zoek naar mezelf deel 2

Met de parents gemaild en voel me al veel beter. Leuk dat ik weet wat het is om een familie te hebben die je no matter what ondersteunt. No matter what. Maar weet je wat het was? Ik ben altijd en overal anders. Na zoveel jaar weet ik het al wel en kan ik er goed mee omgaan. Opgegroeid in een blank milieu waar ik anders ben. En bij Afrikanen ben ik ook anders want die vinden mij niet Afrikaans. Terwijl ik echt wel geboren ben in Rwanda. Tegelijkertijd zegt iedereen dat ik niet helemaal zoals hen ben maar wel voor een gedeelte. Ik lijk een beetje op hen maar ben toch niet helemaal zoals hen. Voor mij was the answer dan: Rwanda. Als Rwandezen mij zien weten ze, zij is Rwandees.
Gisteren ging ik voor het eerst naar een Rwandese avond. Deed de deur van het café open en mensen staarden me aan: wat doet zij hier? Ze dachten dat ik een Marokkaanse ben. Oeps, lijk toch niet zo Rwandees.
Ik behoor tot geen enkele groep, nationaliteit maar ben tegelijkertijd ook wel van alle groepen en nationaliteiten want iedereen kan mij claimen en tegelijkertijd ook niemand. In plaats van zo heftig op zoek te gaan naar m'n origine kan ik dat misschien gewoon aanvaarden.

Me and my girls striking the wildest pose. Kleur je dag, nodig een van ons uit. :-)


Geen opmerkingen: