van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zaterdag 17 januari 2009

Peace in the Middle East

Ik merk dat ook op Facebook het Gaza-/Israëldebat in alle hevigheid woedt. Aanvankelijk had ik ervoor gekozen om daarin geen enkel standpunt te nemen door me bij geen enkele groep aan te sluiten, tenzij de algeme vredesgroepen. Dit deed ik om niemand voor de borst stuiten: ik heb mensen van verschillendende religieuze strekkingen tussen m'n vrienden staan en wou niemand kwetsen. Dus bleef ik maar op de oppervlakte. Laf vond ik dit van mezelf, tot voor kort. 
Vandaag heb ik me gerealiseerd dat modder gooien van de ene partij naar de andere partij niets oplost. Het wordt er alleen nog maar erger op. We weten allemaal hoe WOII is begonnen... Duitsland die de schuld van de gehele WOI in de nek kreeg en klein maar wrokkig achterbleef. Of je nu de Palestijnen klein wil krijgen of Israël... Het blijft unfair. Daarom de enige manier is vrede. En vrede is een aanvaardbare rechtvaardige oplossing voor beide kanten: samenwerking. In harmonie naast elkaar leven, in harmonie door elkaar leven, op, onder, maakt niet uit als het maar een harmonieuze samen-leving is. Ik weet dat er aan beide kanten onnodig veel tranen en bloed is gevloeid en dat is gewoon een verschrikkelijk menselijk drama. Maar om niet nog meer tranen en bloed te laten vloeien: peace. Werk samen aan een oplossing. You both deserve it! 

Geen opmerkingen: