van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


zondag 19 oktober 2008

In love with a cartoon

 
Soms gebeurt het onmogelijke. Jawel, dat kan. Net dacht je dat je het allerbelachelijkste achter de rug had en dan merk je dat het best nog wat idioter kan: je wordt verliefd op een cartoonfiguur. Het is moeilijk om dit met enige sérieux uit te spreken, laat staan het in te beelden. Nu overdrijf ik wel wat, het heeft niets te maken met liefdespijnen, betraande ogen, dagenlang opsluiten onder de lakens,... Het is eerder een gevoel van: if he was a real person, I would dig him. 
Bij mij begon het absurde, de Grote Verspilling der Gevoelens, met Filiberke die ik al heel snel inruilde voor Suske. Suske, de droom van elk meisje dat net heeft geleerd te lezen. Filiberke was een beetje dom, weet je wel, Suske daarentegen wist altijd precies de informatie die je nodig had. Had ie toevallig onlangs in een boek gelezen. En hij was sterk, kon gemakkelijk drie volwassen mannen tegelijkertijd aan. Da's de droom.   




Na m'n lagere schooljaren ben ik Suske een beetje uit het oog verloren. Door een toenemende volwassenwording en zijn gebrek aan dit gegeven groeiden hij en ik enigszins uit elkaar. Met veel verdriet ging dat scheiden niet gepaard, eigenlijk merkte ik het amper. 
Jaren volgden waarin cartoonfiguren passeerden zonder enige 'bijzondere' interesse mijnentwege... Herinneringen aan mijn crush voor Suske deden me bedenkelijk glimlachen. Hoe kon ik zo..., ja, belachelijk zijn. Maar aan die normale nuchterheid kwam een einde toen ik Japanse animé ontdekte, waarbij een wereld open ging vol paarsharige hevig glinterogige mannen met een karakter dat te nobel is om staande te blijven in deze wereld. Animéhelden doen alles voor je, al-les. Ze bekijken je met mooiere ogen dan hun vrouwelijke tekenfilmcollega's, leven met fijnzinnigere gevoelens, hun verstand doet niet onder voor het jouwe en ze durven tenminste een roze shirt aan. Om het rechtuit te zeggen: ze zijn begeerlijker dan de meest uitsloverige nieuwe man. 
Howl, Ashitaka, Haku,.. I love them, I love them all. And if they were real, I would definitely dig them.     





2 opmerkingen:

Gnarly zei

What about Storm ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Storm_(Don_Lawrence)

.. en Roodhaar natuurlijk. Ik heb de hele reeks, je mag ze eens lenen als je er zin in hebt. Prachtig om de winter mee door te komen.

Grtz ..Marin

katie morosky zei

... Op dat aanbod ga ik gretig in ... Binnenkort vakantie. :-)