van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


donderdag 26 oktober 2023

Over Madonna, the Icon



 Ja, ik schrijf het graag met een hoofdletter: Madonna is voor mij een Icoon. Of je nu voor of tegen haar weloverwogen ‘fratsen’ bent, haar legacy, haar invloed, wat ze betekende voor de LGBTQ-gemeenschap valt niet te ontkennen. Hoe ze onterechte taboes dùrft te doorbreken, she’s (mostly) a positive Force of Nature. The Queen of Pop. 

Zodra ze België òòk maar in het vizier kreeg, moest ik haar natuurlijk live zien, ik ben het aan haar verplicht. Niet omdat ze mijn jeugdidool is, wat ze natuurlijk KEIHARD is (kiddie from the ‘80’s), maar net zoals Prince, P-Funk, overstijgt Madonna voor mij het muzikale. Al luisterend naar haar sleurde ze me door een nare au pair ervaring, zoiets vergeet je niet. En hoe meer ik erna over haar ging lezen, hoe interessanter ze werd, én wordt. 

Men zegt vaak dat the Queen of Pop, een kille berekende zakenvrouw is die weinig om mensen buiten haar familie geeft. Eigenlijk heeft ze sinds haar prille doorbraak bewezen dat dit niet zo is, zelfs niet in de luwte. 
Op haar laatste Celebration Tour (de beste van de vier die ik live mocht zien) kreeg je te zien hoe emotioneel ze werd tijdens Live To Tell: een ode aan haar vrienden die ze verloor aan Aids, in een tijd waarin de ziekte nog amper bij naam in het openbaar genoemd mocht worden. Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is Madonna haar vrienden van voor haar grote doorbraak, van toen ze nog als een onbekende ambitieuze twintiger danste in het überhippe New Yorkse Danceteria trouw gebleven. 

Misschien was dit voor mij wel het mooiste moment in deze tour



Madonna, is voor mij een Icoon, een dame van vlees en bloed, een dame vol ambitie, iemand die zich op zeldzame momenten publiekelijk kwetsbaar durft te tonen, een berekende lefgozer, iemand die haar loyaalste vrienden niet vergeet, een rebel, een perfectioniste, een entertainster om U tegen te zeggen. En ik hoù van haar muziek! 

Ik dank haar voor dit buitengewone concert op zaterdag 21 oktober 2023 in Antwerpen. Onvergetelijk. 

(ik heb niet zo’n mooie beelden van in Antwerpen maar zo was het dus)






Geen opmerkingen: