van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 21 januari 2022

Laten we terecht BOOS zijn

You don’t own me. 
(Thank you, Lesley Gore) 



 Het grootste schandaal uit de Nederlandse showbizz wordt het genoemd. Ik ken niet alle schandalen uit de showbizz van onze Noorderburen, verre van, maar dat dit is als een bom is ontploft, staat vast. De getuigenissen in de BOOS reportage bleken nog erger te zijn dan menige speculaties voorheen. 

Van Marco Borsato schrok ik niet eens. Een van Nederlands populairste zangers reeg de laatste jaren de schandalen aan elkaar. Hij die ooit het beeld had opgehangen van de familieman te zijn, sloeg dat beeld zelf jaren geleden eigenhandig stuk door zijn ontrouw. De bijkomende aantijgingen dat hij ook een minderjarige lastig had gevallen, lekte al voor het TVOH-schandaal. Dus nee, heel hard schrikken werd het dus niet, wél heel heel hard slikken dat het blijkbaar niet om slechts een minderjarige zou gaan. Maar bij hem kregen we al een voorproef. 

Jeroen van Rietbergen. Die ken ik dus niet. Naar wat ik lees en heb bekeken, lijkt het me vooral een vies, oversext, zielig mannetje met een probleem. Dickpics versturen. Toe, maar. Wel is hij de enige die het tenminste durft toe te geven. Het pleit hem niet vrij, echt niet, maar dit is toch wel één lichtpuntje. Er is er dan toch een die dit durft toe te geven. Weinig mannen/vrouwen dùrven in dit soort zaken een mea culpa te slaan. Een klein lichtpuntje in een vieze zaak. 




Ali B. Ali B. toch. Van hem ben ik waarlijk het meest geschrokken, geshockeerd. In België kennen we Ali B. niet zo. Maar ik dus wel. Alhoewel ik me een tijdlang met Nederhop heb bezig gehouden, ik ken hem van de TV. Zelfs lang, nog voor The Voice, van de TV, de televisie.
De ironie wil dat ik hem net heb leren kennen via BNN, de omroep die dit schandaal aan het grootschalige licht heeft gebracht: Ali B. zat in Ranking The Stars, van BNN. 
Vroeger keek ik best veel BNN, het enige wat ik moest doen was me inloggen op de site van BNN. Katja vs. Bridget, Katja vs. De Rest en dus ook Ranking The Stars. Paul De Leeuw als presentator, Katja Schuurman, Georgina Verbaan, Patricia Paay, Patty Brard. Ik smulde ervan, van al hun verhalen, hun geintjes. De catfights met Victoria Koblenko (àls er nu iemand is met een meerwaardigerheidscomplex), de flesjes champagne die hen loslippig maakten. Én de voortreffelijke Leontine Borsato, pràchtige vrouw die altijd zo klassevol bleef. Dat programma kon ik online bingewatchen. 

In 2009 ( ik heb het opgezocht) zag ik Ali B. voor het eerst in dat programma en eerlijk, ik vond hem zò leuk. Ik werd helemaal happy van hem. Geen crush maar gewoon iemand van wie ik dacht: toffe gast, écht toffe gast. Hetzelfde had ik bij hem in praatprogramma’s: Ali B. is erbij, het komt wel goed. 
Een mens kan zich zo vergissen, Bill Cosby heeft me dit geleerd (gaat nog verder dan Ali B.)

En over John De Mol: zijn werknemers hebben het ondertussen duidelijk gemaakt. 



Geen opmerkingen: