van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 25 augustus 2021

onwaarschijnlijk Tigra verhaal

Tigra’s waren een van de sigarettenmerken die ik en velen van m’n vrienden rookten. Eerlijk, we kochten ze omwille van het hippe iconische legendarische pakje. Met Tigra zat je altijd goed. 
Jaren later hoorden we het wonderlijke verhaal dat het Tigramodel een Antwerpse is. Angelina Saey. Helemaal bizar werd het dat ze vermoord zou zijn. De Tigravrouw werd een mythe: een vermoorde Antwerpse vrouw, het Belgameisje zou haar vriendin zijn geweest. 

Heel recent werd het verhaal nog gekker voor me: ik heb haar echtgenoot gekend zonder dit toen te weten. Hij en zijn tweede vrouw waren bevriend met mijn ouders. Dan denk je: als ik dit toen geweten had, ik zou er wel anders naar die pakjes gekeken hebben. Dat doe ik nu zeker. 





3 opmerkingen:

Olivier Moriau zei

Hey ,heb jij de zonen gekend van Jos ?

katie morosky zei

Nee, hen heb ik nooit gekend

dromenvandekoning zei

Leeft de 2e vrouw van Joseph de Roeck nog? Hebben uw ouders daar nog contact mee?