van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 8 juli 2015

Ramadan discussie

Interessante discussie op facebook gevoerd naar aanleiding van een minireportage over Fatima die beweert wél gelovig te zijn maar al tien jaar niet meedoet met de ramadan. Interessante discussie op zich, ware het niet dat er mensen zich mee gingen bemoeien.
Ik ga er geen doekjes om winden, ik ben geen moslim. De Islam staat door omstandigheden wel dichter bij mij dan veel andere doorsnee Vlamingen (doorsnee ben ik niet) en ik ben ook een paar keer in de moskee geweest, heb meegedaan met het gebed (waar ik geen fluit van begreep) enzovoort enzovoort. Ik ben geen moslim maar sta er wel open voor en niets zegt dat ik me later niet bekeer tot de Islam. Dat kan.
Maar àls ik me zou bekeren dan komt dat heus niet door hen die roepen dat alle ongelovigen naar de hel gaan. Die het oké vinden dat je een gevangenisstraf riskeert omdat je tijdens de ramadan met een temperatuur van 48 graden overdag een glas fruitstap drinkt. Die beweren dat het ontkennen van Allah al je goede daden teniet doet. En die alleen maar citaten kunnen aanhalen. Kortom, ik heb respect voor de inhoud, niet voor de vorm.
Net tijdens dat de ramadan zie je hen dan Fatima veroordelen, Fatima die naar de hel gaat. Tijdens de ramadan zou je toch net extra moeten opletten om niet kwaad te spreken, of heb ik er als 'ongelovige' niks van begrepen?

Aan alle anderen: nog een vredelievende week ramadan! :-)



Geen opmerkingen: