van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


maandag 23 april 2012

I pity the fool

Ja, ik heb lang niet geschreven. Ik had namelijk geen tijd. Nu ik weer tijd heb, ga ik weer bloggen.

Ouder worden. Pfff. Het is een beetje dubbel: enerzijds vervloek je de lichamelijke veranderingen (mijn lijf verandert, ik word dikker) maar anderzijds zou je niet meer zo piepjong willen zijn want hoe ouder je wordt hoe beter je in je vel zit. Ik ben lang de onzekerheid en negativiteit zelve geweest. Gaandeweg ebt dat weg. Je kan sneller voorbij de bullshit heen wandelen en je trekt je alsmaar minder aan van wat anderen over je zeggen en denken. Dat beweert men althans en ja hoor, dat klopt. Ik heb meer dan een decennia lang een zware training gehad, weet je. Ik praat er niet zo makkelijk over, feit is wel dat sinds m'n studentenjaren ik altijd weer op mensen stoot die het nodig vinden om leugens over me te verspreiden. Over dingen die ik nooit gezegd of gedaan heb, maar mij wel een asociale crazy b*tch doen lijken. Het is niet leuk, ik zal nooit beweren dat het leuk is, alleen het doet me nu niet meer zoveel. Als je anderen op een laffe manier neerhaalt zegt dat meer over jezelf dan over die anderen, weet ik ondertussen.
Ik ben al van allerlei beschuldigd geweest, zware beschuldigingen zelfs. Een greepje: een slecht karakter te hebben, achter andermans' vriendjes te zitten, een SOA te hebben verspreid, allerhande verslavingen en eetstoornissen,..., tot prostitutie toe. Al die dingen werden gewoon rondverteld. Laster en eerroof. Ik ben vrij preuts, volgens heel wat verhalen allesbehalve dus je kan al raden dat ze zovééél over me zeggen. De waarheid kan niet verder liggen.
Eigenlijk moet ik medelijden hebben met al die mensen. Wat zielig voor ze.


    

2 opmerkingen:

LUC zei

Trek je niet van al die gossup aan ! Je kan/zal nooit voor iedereen goeds doen en hoe meer je erop reageert hoe erger ze het maken ! Bal een vuist in je zak en draai je om als je het teveel voor je vindt.
En een kilotje meer ?? Als je jezelf goed vindt moeten de anderen dat ook maar doen.
Mijn vrouw is gans haar leven al zwaarlijvig en ja ... wat dan ? Het is wat er in je zit die telt , het uiterlijke speelt ook een beetje rol ; Maar ben bijna dertig jaar met haar getrouwd en hou nog evenveel zoals de eerste dag van haar !
PS. Ons derde kleinkind mag morgen naar huis komen !

katie morosky zei

Super, Ollie, Proficiat!! En ik wens het kindje 't allerbeste toe!