van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 17 juli 2009

chick flicks

Chick flick. Alleen de naam al klinkt denigrerend en toch, beter valt het niet te omschrijven. Flicks for chicks: films voor giechelende, oppervlakkige, zwijmelende meiden. Dientengevolge (vind ik een prachtig woord en als ik het kan gebruik ik het) hou ik me verre van chick flicks, romantische films met voorspelbaar scenario. Sinds ik in m'n vroeg puberale jaren Sleepless in Seattle met Tom Hanks en Meg Ryan (Meg Ryan!) tegen m'n zin in de cinema zag (It's a sign, een ongeïnspireerdere catch phrase is moeilijk te vinden) heb ik werkelijk een hekel aan romantische boy meets girl verhaaltjes. Omdat ze zo voorspelbaar zijn en telkens weer eenzelfde scenario volgen, hersenloze films. Maar toch, maar toch. Sommige chick flicks kunnen mij wel bekoren (gebeurt echt heel zelden) en dan word ik enthousiaster en ga nog meer zwijmelen dan de doorsnee chick. Ik bedoel maar, alle remmen los.

Mijn favorieten (sommige vallen niet echt onder de categorie chick flick, klassiekers zonder voorspelbaar scenario maar toch romantisch):


Geen opmerkingen: