van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 6 augustus 2024

de most handsome zangers

And now we’re having fun! 
In dit lijstje heb ik enkel mannelijke artiesten gezet die hoofdzakelijk bekend zijn van hun muziekcarrière. Dus een Alain Delon of Johnny Depp etc., heb ik er niet bijgevoegd, want die zouden, vanzelfsprekend, samen op nummer 1 zijn beland. 


 1. Nick Kamen: een wondermooie, sexy mix van Burmees, Iers, Nederlands en Frans bloed. Nick Kamen maakt alle andere mooie mannen overbodig, een van de knapste mannen ever ofzo. Begonnen als model waarna hij succesvol overstapte naar muziek. Jammer genoeg drie jaar geleden gestorven aan de gevolgen van kanker. It was a sad day. 



2. Lenny Kravitz: ik ben al 32 jaar non stop en zelfs niet eens stiekem verliefd op Lenny Kravitz en soms droom ik van hem. Hij zou nu in Parijs wonen en dat is heel goed nieuws. Hier ook een prachtige mix van een Bahamaanse, Afro-Amerikaanse en Joods Russische afkomst. 


3.  George Michael: hoe kan het anders, my first crush! Ik was vier. Het begon met Wake Me Up Before you Go Go en met The Edge of Heaven was helemaal het hek van de dam. Als jongens nog maar een beetje op George Michael leken, was m’n interesse al gewekt. Grieks (Cyprus) Engelse nachtegaal. 


4. Jim Morrison: Jim Morrison. Ja man, ik bedoel: dat haar, die ogen, die jukbeenderen, die leren broek! Man toch! Wauw! Ik had hem graag leren kennen, ik denk dat Jim en ik beste vrienden zouden zijn. 


5. Elvis Presley: ik heb de jonge Elvis Presley altijd mooi gevonden. Zo keek ik als kind op zondagmiddagen naar z’n (bedenkelijke) films en zelfs als zevenjarige vond ik hem al een hunk met z’n knalblauwe ogen, donkere lokken, getinte huid, zwoele lippen. Ik denk dat ik vooral daarom naar al die films keek. Het verhaal deed er niet toe. En zijn comeback concert waarin hij helemaal in het leer is gestoken is een van de betere momenten uit de muziekgeschiedenis. Zowel oor- als oogstrelend. 


6.  Michael Hutchence: een video met Michael Hutchence kan je gewoon niet afzetten. Het prototype van de mysterieuze, ‘gevaarlijke’, charismatische, overaantrekkelijke rockheld. Mocht ik hem op straat zijn tegengekomen, ik zou blijven kijken omdat het gewoon niet anders kan. En zelfs zijn dood blijft een mysterie. 


7. David Bowie: dit lijstje zou geen enkele waarde hebben als David Bowie er niet in zou staan. Ik zag hem voor het eerst met het Tonight duet met Tina Turner, ik was 5 of 6 ofzo, en dacht ook meteen: wat een mooie, aantrekkelijke man. David Bowie zuigt je aandacht naar hem toe. Ik bedoel maar: zelfs in Labyrinth is hij aantrekkelijk. He even pulled thàt of. 


8.  Barry Gibb: Barry Gibb heeft iéts, hé: it’s in the eyes. Een man met bijzonder mooie ogen en hij staat als (bijna) geen ander zo goed met zijn volle baard. Waar Tom Selleck en Burt Reynolds dé ultieme knappe snordragers zijn, is Barry Gibb dé ultieme knappe baarddrager. Zijn jongere broertje Andy Gibb is dan misschien het klassieke meisjesidool, ik hou het bij Barry. 


9. Prince: Prince is vooral sexy: een goddelijke sexy danser met een goddelijk sexy lijf en goddelijke sexy ogen. Vooral in zijn Parade en Under The Cherry Moon periode overtreft hij bijna alle grenzen van sexiness, het is obsceen. En hij moet er haast niks voor doen. Ik heb Prince vijf keer live gezien, waarvan 3 keer dichtbij. Ja, de man is werkelijk sexy. 


10. Zayn Malik: toegeven, ik ken geen enkele song van One Direction, zelfs geen enkele titel, maar wat ik wel weet is dat Zayn Malik een overdonderende mooie man is. Een Britse Pakistaanse schoonheid met een prachtige, magische blik. Ooit las ik over hem: die lok haar van Zayn Malik is the best thing on tv of zoiets. Ik kon niet anders dan dit enthousiast beamen. 



11. Ryosuke Yamada: straight outta Tokyo, from de J-Pop-tuin. Ryosuke was m’n eerste J-Pop idool, ik was geobsedeerd door hem. Echt truly geobsedeerd. Maandenlang. Hij heeft zo’n lief expressief gezichtje, expressieve ogen en de liefste lach ever. Hij kan zo kijken, dat je helemaal wordt opgezogen in z’n ogen, dat had hij als kind al. Er ìs iets met die ogen. En Ryosuke is een natuurlijke geweldige danser. Dat helpt. Véél. 


12.  Marvin Gaye: Marvin Gaye is het type klassieke schoonheid: als Kylie Minogue een klassieke Barbie is, Brad Pitt een echte Ken, Whitney Houston een zwarte Barbie dan is Marvin Gaye een zwarte Ken. Een bijzonder getalenteerde Ken. Niet moeilijk dat Diana Ross en Tammi Terrell maar al te graag duetten met hem zongen. 


13. Martin Kemp: ik heb een beetje een zwak voor Martin Kemp van Spandau Ballet, altijd al gehad. Niet de frontman maar Martin sprong mij van in het begin in het oog. En het is nog steeds een knappe vent. Ik ben een beetje jaloers op Shirlie Holliman: niet alleen mocht ze jarenlang met George Michael zingen en hem tot haar beste vrienden rekenen, dat op zich is al genoeg om stikjaloers op te zijn, ze is dan ook  nog es getrouwd mer Martin Kemp. Alleen Vanessa Paradis doet het nòg beter: zij wist zowel Lenny Kravitz als Johnny Depp te strikken. 


14. Lindsey Buckingham: ik geloof nooit dat hij de makkelijkste man is, een beetje een egotripper met weinig empathie en een mean streak (dit komt mij heel bekend voor, I lived the nightmare) dus vooral kijken en afblijven. Ik zag jaren geleden het volledige Fleetwood Mac in concert, waaronder Lindsey, vlak onder m’n neus spelen. Toch nog steeds blozende wangen. 


Niet in de lijst maar toch zeker het vermelden waard: Cat Stevens, Jungkook en V (BTS), Kai (Exo), de jonge George Clinton (Parliament/Funkadelic), Mike Patton (Faith No More). 

Geen opmerkingen: