van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


woensdag 5 augustus 2015

verslaafd aan informatie, kennis

'k Pleit schuldig, ben keihard verslaafd aan info, info en nog es info. Als je info voor mij hebt, dan luister ik. Tenzij het over sport gaat.  Daar doe ik namelijk niet zo aan. Oh ja, ik kan best genieten van onpopulaire atypische sporten: een wereldwedstrijd snooker bijvoorbeeld, heerlijk.
Infojunk zijn, wat houdt dat in? Op een goeie dag zonder enige andere geplande activiteiten: je wordt wakker,  het eerste wat je doet vòòr al het andere, mail checken, facebook checken, een nieuwssite checken. Op facebook of een nieuwssite kom je sowieso wel iets tegen dat je aandacht vasthoudt: vervolgens ga je dit weer uitspitten en zo ben je wel effe zoet voor je zelfs maar bent opgestaan. Er zijn dagen die ik doorbreng achter de computer of met een smartphone, da's mijn hobby: altijd iets bijleren, zoniet raak ik gefrustreerd. Echt waar.  
Ik kan me ergeren aan conversaties waar ik niks van opsteek. Kokend bloed enzo en stap ik na een tijdje woest op. Of begin onbeschoft met m'n smartphone te internetten: en oh wee, diegene die dan zegt: "Geen gsm!" Die krijgt gewoon een klap.
Bijleren, kennis vergaren, info lezen: het kan een soort drug zijn. In mijn hoofd razen honderden gedachtes per minuut lijkt het wel en er is altijd een drang om over iets te lezen. Liefst nieuwe info. Van een verslaving aan jeugdfictie naar een verslaving naar non fictie, en nu ben ik een soort lectuurmixinfojunkie. Ach ja.

     

Geen opmerkingen: