van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


vrijdag 18 juni 2010

Aaliyah

Ze ligt bijna een decennium achter ons but still, ik mis haar, Aaliyah. In de jaren '90 was R&B nog cool en vernieuwend, een klein handjevol mensen keek elke week trouw naar MTV Amour (toen MTV nog UK was, een programma met de prille R&B van o.a. Toni Braxton, SWV) en Aaliyah was the queen of R&B, alleen TLC kon met haar wedijveren. Ook Left Eye Lisa wordt gemist.
Om haar **** crash vloeiden er geen tranen met tuiten (althans toch niet in België) maar de shock zat er bij mij wel in. En het blijft gevoelig. Wat er daarna kwam was zelden nog zo fingersnapping good als de early R&B, waarvan Aaliyah dus the queen was.

Mijn eerste kennismaking met Aaliyah was op een Studio Brussel (!) compilatie uit halverwege de jaren '90 (toen Studio Brussel nog vrij alternatief was en ik ook). Back & Forth.


Later was zij een van de pioniers van de Timberland sound (toen Timberland nog voornamelijk bekend was via Missy Elliot). Try Again en Are You That Somebody, maar vooral: let's never forget her.




2 opmerkingen:

Valerie zei

Ik herinner me nog dat ik die dag van het strand kwam, de tv opzette en een hele resem clips van haar te zien kreeg als eerbetoon op MTV...

katie morosky zei

Ik zat toen in Gent zonder kabel dus dat MTV-eerbetoon is aan me voorbijgaan. Ik kan me wel herinneren dat mensen rondom me allemaal geschrokken waren. Ze was immers nog niet zolang Big in Belgium geworden.