van veel wat

Hello!

Wees welkom op deze pagina. Hij is nog jong, hij is nog fris. Maar we gaan er keihard tegen aan! 


dinsdag 23 februari 2010

Katie in the land of computers

Als ik toen had geweten wat ik nu weet was ik waarschijnlijk een informaticus geworden: ik ben verslaafd aan computers. Maar niet van in den beginne, hoor (anders was ik wel een informaticus geworden): m'n eerste laptop kreeg ik toen ik ongeveer zestien was en 't was zo'n oud, groot en log ding waar je alleen teksten op kon typen. En ik kon niet eens typen. Jaren later kreeg ik een oude minilaptop waar je naast een oud traag computerspelletje ook alleen teksten op kon typen, en ook toen kon ik nog niet eens typen. Pas m'n rond m'n twintigste had ik een iets geavanceerdere laptop, die algauw supertraag liep. Back then I didn't like computers very much (het was nog zo'n tijd waarin je naar de bibliotheek of universiteit moest om op een deftige computer te werken. Eigenlijk nog niet zo echt heel lang geleden).
Pas toen ik na m'n studies uit werken ging en een serieuze laptop kocht omdat ik het gewoonweg nodig had, it hit me: Internet, de ontelbare leuke programma's op je harde schijf, I totally fell in love with it. En ik wil best wel bekennen dat ik 'slik' verslaafd ben. Nu heb ik zowel een mac als een pc en die combinatie staat me wel aan: ik kan zowel met een Windows als een Mac overweg, vind ik best een sterk punt. Met een Linux besturingssysteem heb ik echter nog niet de privilege gehad te werken, en dat voelt aan als een gemis. Welkom to the nerd world!



Geen opmerkingen: