donderdag 30 april 2009
nee, niet akkoord
woensdag 29 april 2009
Milk Inc. op Werchter
Naar ’t schijnt zou er veel protest zijn tegen Milk Inc. als afsluiter op Werchter (Marqueetent). Tja. Ik ga al jarenlang niet meer naar Werchter, het interesseert mij niet meer zo, die hele rockscene maar Milk Inc. op Werchter is ook voor mij een bittere pil, ook al ga ik niet naar Werchter. Alle respect voor Regi en z'n meid, ze zullen vast wel goed en populair zijn in hun feesttenthousegenre, maar eerlijk, het feesttenthousegenre hoort echt niet thuis op Werchter. Echt niet.
Werchter zou een feest moeten blijven voor de meer kritische muziekliefhebber want net om die reden, en alleen om die reden, is Werchter groot geworden. Daarnaast vertegenwoordigen Pukkelpop, Werchter, de beste festivals in Vlaanderen te vinden, samen de restanten van het oude Woodstockfestival: liefde, rebellie en goede alternatievere muziek dat zich tegen het etablissement van de bedachte commerciële platforms richt. Maar nu Milk Inc. Werchter zal afsluiten gaat dat oude Woodstockideaal helemaal verloren. Zullen we dan voortaan ook maar spreken over het oude Werchterideaal?
Mink Inc., de groep die de avond afsluit om een nieuw tijdperk in te zetten.
In elk geval, nu ook op Werchter:
Wel, dan eis ik dat volgende groep op Werchter Classics zal verschijnen, volgende editie:
vrijdag 24 april 2009
chronische hypochondrie
dinsdag 21 april 2009
weg met het kapitalisme, tijd voor het googelisme
President Barack Obama mag dan de eerste tekenen van economische heropleving zien, volgens Jarvis wordt het nooit meer business as usual.
De crisis die we nu meemaken, is immers "veel fundamenteler dan een recessie of een depressie", zegt hij in een interview met Knack. Jarvis meent dat we "de overgang zien naar een volledig nieuwe economische structuur" en bedrijven die hun plaats willen afdwingen in die veranderde wereld, doen er goed aan lessen te trekken uit het succes van Google.
"Het kapitalisme heeft zijn beste tijd gehad, het moment is aangebroken voor het 'googelisme'", aldus Jarvis.
Weggegooid geld
Die boodschap lijkt nog niet doorgedrongen bij politici, want in hun herstelplannen ziet Jarvis weinig maatregelen die vooruitlopen op die 'brave new world'.
"Het probleem is dat we vooral bezig zijn met het verleden uit te kopen, in plaats van te investeren in de toekomst. We pompen geld in modellen en bedrijven waarvan we weten dat ze gedoemd zijn om te verdwijnen. Ook al doen we het om valabele redenen, om jobs te redden, het is en blijft weggegooid geld."
Voor heel wat economische sectoren wordt het volgens Jarvis dringend tijd dat ze de veranderingen onder ogen zien. Uitgevers van kranten en magazines, bijvoorbeeld, moeten zichzelf verplichten om zich een wereld voor te stellen zonder gedrukte media.
"Een drukpers is vandaag geen voordeel meer maar een kostenpost, en daar moeten ze zich aan aanpassen. Maar in plaats van na te denken over hun plaats in die nieuwe wereld, proberen de meesten hun oude wereld te beschermen."
Google News
Jarvis is dan ook ongenadig voor degenen die uithalen naar Google omdat de zoekmachine op een site als Google News doorlinkt naar kranten en magazines. "Dat toont vooral hoe wanhopig veel uitgevers zijn: ze proberen nu om iemand anders de schuld te geven van hun eigen falen."
"En dat is niet alleen stom, het is zelfmoord. Bijna de helft van de mensen die naar sites van kranten of magazines surfen, komt daar via Google of andere doorverwijssites. Eigenlijk mogen de nieuwssites blij zijn dat Google hén geen geld vraagt om publiek te sturen."
(SWE) (bron Knack.be)
vrijdag 17 april 2009
alweer een serie
donderdag 16 april 2009
over begrip en stalken
vrijdag 10 april 2009
open brief: ik ben het bange slachtoffer van een psychotische stalker
donderdag 9 april 2009
ticketverkoop
woensdag 8 april 2009
fashionista's zijn niet dom
ja, ik draag zwart. En dan?
Als je je overwegend in zwarte kleding huldigt krijg je daar vroeg of laat wel es ongevraagd commentaar op: “Je moet meer kleur dragen, kleuren zijn vrolijk.” . Belachelijk, ik kom toch ook niemand vertellen dat ze meer zwart zouden moeten dragen? En waarom zouden mijn kleren vrolijk moeten zijn? Of anders ook nog zo’n goeie: “Zwart is fantasieloos, boring, grijs. Als je zwart draagt heb je geen verbeelding.”. Ja dus, ontwerp is niks: Yamamoto, Coco, geen verbeelding. En nee, ik ben geen gothic, new waver, emo. Ik ben gewoon mezelf.
Om eerlijk te zijn word ik zelf niet echt vrolijk van kleurige truitjes, rokjes. Echt niet. Noem mij een she-man als je wil maar ik hou nu eenmaal van zwart, leer en stoere sieraden. Van bloemenrokjes, fijne armbandjes en prutserige oorbellen word ik gewoon lastig. Bij een ander kan ik het best appreciëren zolang het maar bij die andere blijft. Maar daarover kan ik wel m’n mond houden, en niet in de laatste plaats omdat 75% van de vrouwelijke bevolking zo is. Diezelfde 75% die mij hun vrolijke kleuren wil opdringen.
vrijdag 3 april 2009
xoxo you know you love me
Waarschijnlijk kan u uit deze titel helemaal niet afleiden dat ik sinds een aardig tijdje verslingerd ben aan Gossip Girl, een teenage/high school dramaserie vol bold en beautiful mensen. Zeg maar een hedendaagse East Coast versie van BH 90210, the O.C., alleen is California ditmaal niet de setting maar de New Yorkse Upper East Side, je weet wel, het Dubai van New York City alwaar Donald Trump zich koning mag noemen.
Teenage dramaseries hebben vaak een kwalijk geurtje aan zich: het beste voorbeeld van het zogenaamde American cliché-spektrum: ‘bad acting but great looks’,‘holle maar sentimentele scenario’s’, kan je veelal vinden in een 45 minuten durende episode van een tienersoap. Net daarom is het zo moeilijk om ze met enige sérieux te volgen, die high school dramaseries, je weet al op voorhand dat elk cliché er ongegeneerd uitgesmeerd zal worden. Niet zo met Gossip Girl. Of eigenlijk, toch wel, alleen hebben de makers het slimmer aangepakt door elk belangrijk element van voormalige succesvolle series te gebruiken. Laten we beginnen met:
de voice over: The Wonder Years, Everybody Hates Chris, Desperate Housewives zouden maar half zo leuk zijn zonder die narratieve (en mysterieuze) commentaarstem van de voice over. De commentaarstem in Gossip Girl komt van de mysterieuze gossip girl die nooit haar identiteit zal prijsgeven maar ons niettemin wil onderhouden met de juicy over de over the top capriolen van superrijke tieners in Manhattan.
prachtig acteurs: bijna elke Amerikaanse dramaserie wordt bevolkt door beautiful people die je zomaar, al wandelende op de Meir, niet zo snel tegen het gorgeous lijf zal lopen. Maar wel in Gossip Girl. Met de leuke bijkomstigheid dat de acteurs niet alleen heel erg mooi zijn maar ook van het type ‘ook interessant om naar te kijken’ mooi. Ik heb een crush op drie van de vijf mannelijke hoofdrollen. Anders dan in BH 90210 gaat het dus niet tussen Brandon of Dylan, hier is het én Nate én Chuck én Rufus. Da’s prettig voor de girls. Voor de mannen heet het vast Serena Van Der Woodsen. Een mooie meid met nog een beter figuur dan Rachel Green.
interessante personages: de serie wordt bevolkt door complexe karakters die nooit alleen maar pure evil zijn of alleen maar two goodie shoes. Sex and the City geloofwaardige karakters dus. Je voelt met ze mee. Maar wees gerust, alle complexiteit ten spijt, sommige personages zijn bitchin’ genoeg om zelfs queen of that kinda b Amanda (Melrose Place) naar huis te sturen.
knappe outfits: en om nogmaals naar Sex and the City te refereren: de outfits! Wat een outfits. Ik bedoel maar, Carrie Bradshaw had een prachtige garderobe ter beschikking alleen, in meer dan de helft van haar outfits kon je niet decent over straat lopen. Het was ‘leuk! Maar toch maar niet.’ Gossip Girl is de allereerste Amerikaanse serie waarvan ik kan zeggen jaloers te zijn op de outfits (anders dan bij de doorgaanse tienerseries - en waarvoor ik Gossip Girl nog extra punten geef - is dat ze enorm goed gekleed gaan maar verder niet echt de behoefte voelen om daarover te praten, maar dat is tussen haakjes). Wie o wie is de stylist?
de locatie: New York, Manhattan (dus weer SATC), de Upper East Side. Als het gaat tussen East Coast en West Coast beken ik kleur en kies voor de East Coast (en dan heb ik het dus niet over hiphop).
de verhaallijnen: zijn gewoon over the top en kinky, en da’s ook de reden waarom iedereen in de 90’s naar Melrose Place keek. Het ene surprise ‘Nééé!’-moment gevolgd door het andere surprise ‘Nééé!’-moment. Guilty pleasures, smullen.
en dan nog de leuke details die het afmaken: de soundtrack is werkelijk de moeite waard, geen clichénummers van Chris Brown maar o.a. the Ting Tings (althans, voor wie dat de moeite waard vindt tenminste), verwijzingen naar populaire en klassieke cultuurproducten uit de Westerse canon, de overaanwezigheid van Audrey Hepburn (en de gouden jaren van Hollywood). Ik bedoel maar, een droomscene die refereert naar de eindscene van Breakfast at Tiffany’s! Yeah, da’s gewoon schitterend! Net zoals de hele serie.
woensdag 1 april 2009
my name a Borat in the US and A
I think Sascha Baron Cohen is a modern time genius! (but his best Borat video is too offensive to post here)
Borat David Letterman
Borat expert movie (I only saw the movie like over 20 times)
Borat dating